Див чесън – Simply The Best

 
Последни от Здравословно хранене
  • Зелено Гаспачо – в Духа на Лятото
  • Леко лятно меню
  • Произход на витамините
  • Видове диетично хранене
  • Есенциални мастни киселини
  • Лечебната сила на чесъна (Allium Sativum) е добре известна. Но все повече хора знаят, че далеч по-малко миризливият див чесън (Allium ursinum), е в пъти по-добър.

    Дивият чесън е бил известен като едно от най-лечебните растения на земята. Той е бил използван в ежедневието за предпазване от заболявания и за подобряване на общото здравословно състояние. В продължение на векове той е просто забравен, а след това отново преоткрит.
    Поради множеството си здравословни ползи, днес той се радва на огромна публичност.

    Последни биохимични и хранителни изследвания разкриват, че пресният див чесън съдържа повече магнезий, манган, желязо и серни съединения отколкото нормалния чесън. Най-новите научни тестове посочват, че дивият чесън съдържа приблизително четири и половина пъти (4,5) повече серни съединения от познатия ни чесън.

    Това само по себе си прави дивият чесън най-добър от всички видове култивиран чесън. Дори и с изключително високо съдържание на сяра, той не оставя остър мирис след консумация. Това е така, защото сярата в дивия чесън е свързана с протеин, докато при нормалния чесън, сярата се намира в “свободна” форма.

    Сярата регулира нивата на холестероли и кръвното налягане, и предотвратява запушването на червени кръвни клетки.

    Това е изключително важно за превенция на заболявания на сърдечно-съдовата система и   нейните последици като атеросклероза, инфаркт и инсулт.

    Колкото по-ефективно работят сърцето и съдовете, толкова по-добре имунната система изпълнява ролята си на защитник на тялото.

    Дивият чесън е безспорен “магнезиев цар” на растенията с 1700 мг магнезий на килограм  листа. Магнезият е известен като анти-стрес минерал и предпазва кръвоносната система и сърцето. Симптомите на недостиг на магнезий често включват крампи на краката, чревни спазми и безпокойство.

    Манганът в дивия чесън също е 17 пъти повече в сравнение с нормалния чесън. Възможно е това да е революционна находка за профилактика на остеопороза. Манганът е необходим за изграждане на калций в костите и редица проучвания показват, че костите на пациенти с остеопороза имат 29 процента по-ниски нива на манган от тези на здрави пациенти.

    Манганът също изпълнява ключова функция в метаболизма на въглехидратите и мазнините в организма. Диабетиците обикновено имат ниски нива на манган.

    Добавянето само на няколко стръка див чесън към салатата, е вече гаранция за по-добро здраве.

     

    За въпроси или консултации, свържете се с нас.

    Още за четене: